Гент – завръщане в Средновековието

Белгия е страна, която не ми е била в топ местата за посещение. Но покрай евтините самолетни билети (30 лв двупосочен) и приятел, който живее там от години и ме покани на гости, реших да се възползвам и да опозная тази част на Европа. Обичам да пътувам през студените месеци на годината, защото напливът на туристи не е толкова голям и имаш възможност да се насладиш на истинската атмосфера на местата, които посещаваш. Още от пристигането ми на летище Шарлероа, първата ми спирка беше град Гент. Пътувах до там с кола, за това не мога да ви дам съвет как да се придвижите до този град, но може да проверите сайта на FlixBus или FliBco. Предполагам трябва да стигнете първо да Брюксел и от там с влак или автобус до Гент.

Ако трябва да съм искрена, този град дори не го бях чувала, докато не реших, че ще посетя Белгия и не започнах да се интересувам как да организирам програмата.

Много пъти съм го писала, но отново ще го кажа – когато не очаквате нищо от едно пътуване и не сте настроени, че ще видите впечатляващи неща, тогава може да се изненадате много приятно. Аз се чувствах като малко дете в сладкарница.

Още с влизането ни в града не престанах да се обръщам в колата на ляво и на дясно и да снимам и възклицавам.

Архитектурата е невероятна. Настина. Изглежда като макет на филм. Всичко е в еднакъв стил, едно строителство, подобни цветове, толкова подредено, тихо и спокойно.

Денят, в който посетих Гент беше неделя и нямаше много трафик, а заради студеното време не беше и претъпкано от туристи. Два фактора, които са доста важни при посещението на дадена дестинация за кратко време.

Замъкът Гравенстеен

Първата цел за посещение беше Замъкът Гравенстеен, известен още като Замъкът на Графовете.

Таксата за посещение е 10 евро на човек. Според мен е напълно задължително.

Най-малкото гледката от върха е невероятна. Но и атмосферата да се разхождаш в този красив замък си заслужава.

Може да се видят най-различни оръжия, използвани през вековете.

Замъкът е построен през 9 век, като дървена постройка, но в днешния си вид е от 12 век.

По това време районът на град Гент и град Брюж стават основни центрове в графство Фландрия. Основната промишленост в Гент е вълната. Това го прави един от най-богатите градове в онзи период. От 1907 година замъкът е отворен за туристи, като това го прави и основната туристическа атракция в града.

След като разгледахме това прекрасно място, седнахме в кафене, което е точно срещу входа на замъка. Там правят ръчно шоколадови лакомства, които бяха невероятно вкусни. Все пак Белгия е позната най-вече със своя шоколад и където и да отидете ще виждате магазини, в които продават страхотни лакомства.

Забравете диетите докато сте на посещение в тази страна. Ако не сте от хората, които обичат сладко, то тогава съм убедена, че ще сте привлечени от бирите, които също са много хубави и различни, а разнообразието е безкрайно.

Граслей и Коренлей

След тази кратка пауза продължихме към Граслей и Коренлей.

През средновековието тази част на града е била пристанище. Сега тук може да се любувате на невероятни къщички, които са цветни и наистина много красиви. Такъв тип строителство виждам за първи път в Европа и остави своят отпечатък в съзнанието ми. Ако имате достатъчно време може да се насладите на тази архитектура и от лодка по вода. Ние нямахме достатъчно време за това, но повярвайте ми без значение от къде гледате града, ще останете възхитени.

От тук се качихме на мостът Сен Мишел

Когато вървите по него, ще се пренесете назад във времето и съзнанието ви наистина ще ви отнесе в съвсем различна епоха.

Това е може би най-красивата гледка на града, защото срещу вас ще се изправят огромните и величествени катедрали и сгради, които ще ви спрат дъха.

Мостът ни отведе до църквата Свети Никола, която е величествена и е хубаво да я посетите.

Кулата Белфрай

След нея следва часовниковата кулата Белфрай, която е висока 91 метра.

Строителството и е продължило цели 65 години, поради множеството войни, епидемията от чума и политическите размирици, които е имало през 14 век. На върха може да се качите и да видите целия град, но след като вече бяхме посетили замъка, решихме че няма смисъл да се качваме и тук.

Сградата на кметството е една от най- отличаващите се в града.

Арт улицата

Архитектурата и е много различна и дори мога да кажа странна. След като завихме наляво след тази сграда се озовахме на улица с магазини. Понеже беше неделя, нито един от тях не работеше. Случайно видяхме някакви хора, излизащи от тясна уличка и решихме да надникнем.

Озовахме се в най-интересната, шарена и цветна улица, която някога съм виждала.

Място, на което творците да могат да показват изкуството си, а хората да му се радват.

Смятам, че такава улица би подхождала много на града, в който живея – Пловдив.

Не мога да ви препоръчам място за спане, защото след средновековното ни приключение, заминахме за Брюксел. Един ден за разглеждане на града е напълно достатъчен. Аз дори прекарах не повече от 5 часа там. Но искам да ви кажа, че това бяха едни от най-незабравимите ми часове. Посетете тази приказка, дори и да сте за малко в Белгия. Заслужава си. Тук всяко място е кадър и ви препоръчвам да се отдадете на разходката и намирането на местата, които да са вашите кътчета. Не следвайте програми, не гонете маршрути, насладете се на преживяването

(Visited 33 times, 1 visits today)